Home ATKempen, van kwetsbaarheid naar veerkracht en een duurzaam plan voor buddies in de Kempen
LEADER Kempen Oost

Dit project heeft als doel de buddywerking van ATK, die ondertussen 37 buddytrajecten in de Zuiderkempen telt, ook in de Noorderkempen te verankeren en een duurzaam ATKempen plan te schrijven, in nauwe samenwerking met de partners in dit project.

Blenders vzw
LEADER Kempen Oost
Arendonk, Balen, Dessel, Mol, Ravels, Retie
01/01/2019 - 30/06/2020
www.armentekort.be
Suzy Maes suzy.maes@armentekort.be 0475 / 46 42 11

Door kansbiedende buddies te werven, op te leiden en te coachen willen wij mensen in kansarmoede op het platteland weer in hun kracht zetten. Om deze buddywerking verder uit te dragen naar de andere Kempense gemeenten en te verduurzamen, zien wij binnen dit project vier nieuwe uitdagingen:

Uitdaging 1: we verhelderen samen met 6 ondernemers, waarvan 2 uit de land- en tuinbouw, de rol van de ondernemer in de werving van buddies, de verduurzaming van de buddywerking en buddies op het erf.

Uitdaging 2: we werken samen met minstens 3 OCMW’s, CAW Kempen en 5 studenten ThomasMore en beschrijven de betekenis van de buddies voor de professionele hulpverlening zodat de buddywerking kan verankerd worden binnen OCMW en CAW en daardoor kan verduurzamen.

Uitdaging 3: we meten, naast het impact voor de kanszoekende buddy, ook de betekenis van de buddywerking voor de kansbiedende buddy, die gedurende twee jaar een persoon in kansarmoede begeleidt.

Uitdaging 4: we bundelen de krachten van de verschillende partners, schrijven samen een duurzaam plan en draaiboek voor ATKempen waar alle Kempense gemeenten van kunnen gebruik maken en sluiten af met een studiedag.