Home De Landbouwlus: zaaien, zien en zorgen in Zoersel

De Landbouwlus: zaaien, zien en zorgen in Zoersel

De 3 deelgemeenten van Zoersel worden verbonden via een fietslus en plaatselijke wandellussen. Op interessante landbouw- of plattelandsplaatsen staan dan informatieborden, die een moderne en attractieve invulling hebben. Passanten maken zo opnieuw kennis met landbouw en natuur.

Landelijke Gilden Zoersel en Halle
Zoersel
01/01/2018 - 30/06/2019

Met het project DE LANDBOUWLUS: zaaien, zien en zorgen in Zoersel willen we de inwoners en bezoekers van Zoersel opnieuw en/of op een vernieuwende manier laten kennismaken met landbouw en natuur.

DE LANDBOUWLUS wordt een moderne landbouwleerpad dat de drie deelgemeenten van Zoersel verbindt via een fietslus en plaatselijke wandellussen. Op interessante landbouw- of plattelandsplaatsen plaatsen we informatieborden, die we een moderne en attractieve invulling geven.Via drie subthema’s ‘zaaien, zien en zorgen in Zoersel’ brengen we DE LANDBOUWLUS naar alle generaties. We ‘zaaien’ de kiemen van plattelandsidentiteit bij de doelgroep (school)kinderen via het project schooltuinen. We laten de doelgroep van recreanten ‘zien’ hoe belangrijk landbouw en natuur in Zoersel is door DE LANDBOUWLUS met ontspannen activiteiten te promoten, en de lus ook op te nemen in het permanent toeristisch aanbod van de gemeente Zoersel. Samen met de voor Zoersel zo kenmerkende zorginstellingen ‘zorgen’ we dat ook zorgbehoevenden en andere kwetsbare doelgroepen kunnen participeren aan DE LANDBOUWLUS.