Home Vallei van de Kleine Beek

Vallei van de Kleine Beek

Opwaardering van een uniek landbouwlandschap aan de dorpsrand van Wuustwezel.

Kempens Landschap vzw
Wuustwezel
01/01/2021 - 30/06/2022

De Gasthuisdreef, de gasthuishoeves, het Uilenbos, de vallei van Kleine Beek met zijn statige bomenrijen en de weilanden vormen samen een uniek landschap, gelegen aan de dorpsrand van Wuustwezel. Een landschap met een rijke geschiedenis.

De komende jaren zet Kempens Landschap zich samen met Regionaal Landschap de Voorkempen, gemeente, landbouwers, natuurpunt en eigenaren,… in om te werken aan het behoud en opwaardering van de natuur-, landschaps- en landbouwwaarden van deze omgeving.

We gaan voor een veerkrachtig landbouwlandschap met respect voor verleden en heden. We willen dit onder andere bereiken door het herstellen van het historisch kleinschalig landbouwlandschap met groene linten als perceelsranden door onderhoud en aanplant van bomenrijen en houtkanten.